Veelgestelde vragen

Inloggen

  • Waarom log ik bij de RO in?

    U kunt alleen bij de RO inloggen als u donateur bent. U ontvangt dan een speciaal donateursnummer waarmee u kunt inloggen. Als donateur steunt u de dagelijkse activiteiten van de RO en draagt u een blijvend christelijk geluid in Nederland een warm hart toe.

  • Waarom kunnen andere mensen ook kijken/luisteren zonder donateur te zijn?

    Omdat de RP als stichting aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen zijn wij genoodzaakt om alle programma’s voor iedereen open te stellen. Dit kan wellicht als oneerlijk op u overkomen. Niets is minder waar. U bent donateur om een christelijk geluid in Nederland te laten klinken. Tevens steunt u met uw donateurschap de activiteiten die de RO verricht om dit vertrouwde geluid uit te blijven zenden.

     

  • Ik krijg de melding 'Ongeldige login'

    U krijgt deze melding als het donateurnummer en de postcode niet goed zijn ingevuld.

     

    Gebruikt u de postcode die bij ons bekend is? Mocht uw adres gewijzigd zijn, dan kunt u deze via uw eigen account rechts bovenin wijzigen. 

  • Ik kan met mijn iPad/iPhone niet of nauwelijks inloggen op mijn account bij de RO

    Mogelijk zijn de cookies in Safari geblokkeerd. Een cookie is een gegeven dat een website op een apparaat plaatst. Dankzij cookies kan een website u herinneren als u deze nogmaals bezoekt en kan deze worden aangepast op basis van de informatie die u hebt gegeven. Om cookies weer toe te staan neemt u de volgende stappen door.

    Tik op Instellingen > Safari > Blokkeer cookies en kies ‘Sta altijd toe' of ‘Alleen van sites die ik bezoek’  om Safari cookies toe te staan in iOS 8. Kies in iOS 7 of lager de optie ‘Van derden en adverteerders’ of ‘Altijd’.

    Of is JavaScript uitgezet op uw Ipad. Onze website maakt gebruik van JavaScript, dit dient ‘aan’ te staan in uw instellingen om optimaal gebruik te kunnen maken van onze website.

    Tik op Instellingen > Safari > Geavanceerd en schakel JavaScript in of uit om de instellingen te wijzigen.

     

    Zonder problemen naar de RO luisteren? Bekijk dan hier onze volledige handleiding. 

  • Het lukt niet om ingelogd te blijven in Google Chrome op mijn account bij de Reformatorische Omroep. Wat ik kan doen?

    Problemen met het ingelogd blijven kunnen mogelijk ontstaan omdat er een instelling is uitgezet die 'aan' hoort te staan.

    Volg de onderstaande instructies om de juiste instellingen in uw browser te kunnen voegen:

    Voor de juiste Javascript instellingen in Google Chrome:

    1. Klik in het Chrome menupictogram op de browser taakbalk onder het rode kruis voor afsluiten.
    2. Klik op "Geavanceerde instellingen weergeven...".
    3. Klik op "Instellingen voor inhoud..." onder het kopje "Privacy".
    4. Selecteer in het geopende dialoogvenster in de "JavaScript" sectie "Alle sites toestaan JavaScript uit te voeren (aanbevolen)".
    5. Klik op "Gereed" om het venster te sluiten.
    6. Sluit de "Instellingen" tab.
    7. Klik op de "Deze pagina opnieuw laden" knop om de pagina te verversen.

    Voor de juiste Cookie instellingen in Google Chrome:

    1.      Klik op het Chrome-menupictogram .

    2.      Selecteer Instellingen.

    3.      Klik onder aan de pagina op Geavanceerde instellingen weergeven.

    4.      Klik in het gedeelte 'Privacy' op Instellingen voor inhoud.

    5.      Schakel cookies als volgt in of uit:

    o    Selecteer Toestaan dat lokaal gegevens worden ingesteld (aanbevolen) om cookies in te schakelen.

    6.      Klik op Gereed om op te slaan.

Over de RO

  • Waarom word ik donateur?

    Nu de Publieke Omroep heeft besloten het christelijk geluid tot een minimum te beperken, wordt het vertrouwde geluid meer en meer naar de achtergrond gedrukt. De RO kan echter wel 24 uur per dag positief christelijke programma's maken, omdat we een zelfstandige omroep zijn die niet onder de regels van de NPO valt. Keerzijde is dat wij onszelf financieel geheel moeten bedruipen. Radio en video maken kost heel veel geld. Maar als ú dat wilt, dan breiden wij steeds verder uit. Geef u op als donateur of vriend van de RO.

     

    Als donateur betaalt u € 34 per jaar. Met dit geld maakt u christelijke radio en video via internet mede mogelijk! Daarmee draagt u niet alleen de RO maar ook een blijvend christelijk geluid in Nederland een warm hart toe. Mogen wij ook op u rekenen? Klik dan hier. 

  • Hebben jullie bij de Reformatorische Omroep vacatures?

    Via de vacaturebank van de BCRO (http://bcro.nl/vacatures/) plaatst de RO en vele andere christelijke organisaties, vacatures. Neem gerust een kijkje of er iets voor jou tussen zit of stuur vrijblijvend een mail naar info@reformatorischeomroep.nl

  • Informatie over RO

    Veel informatie over de RO vind je op deze website. Kijk eens op de pagina's missie en geschiedenis. 

Radio

  • Ik krijg de melding 'Please update your Flash plugin'

    De Flash Player op uw computer is aan een update toe, u kunt de Flash Player updaten via onderstaande link:

     

    http://get.adobe.com/nl/flashplayer/otherversions/

     

    Zonder problemen naar de RO luisteren? Bekijk dan hier onze volledige handleiding. 

  • Ik kan met mijn iPad/iPhone geen uitzendingen bekijken/beluisteren

    Onze player op de website werkt met de nieuwste updates, daarom adviseren wij u om updates van uw iPad/iPhone altijd te installeren. Om de uitzendingen te bekijken/beluisteren heeft u de laatste versie van de Adobe Flash Player nodig.

    Zonder problemen naar de RO luisteren? Bekijk dan hier onze volledige handleiding. 

  • Ik kan met mijn Androidtoestel geen uitzendingen beluisteren

    Wij adviseren u een andere internetbrowser op uw tablet te installeren. De naam van deze browser is Maxthon Mobile en is te installeren vanuit de PlayStore.

     

    Als u deze browser na installatie aanklikt, en daarmee de website www.reformatorischeomroep.nl  opent, kunt u inloggen.

     

    Als u vervolgens een video uitzending aanklikt, wordt door Android gevraagd waarmee u dit bestand wilt openen. Vervolgens kunt u een van de players aanklikken, en wordt de uitzending afgespeeld.

     

    Mocht u nog geen player op uw Android tablet geïnstalleerd hebben, dan adviseren wij u de speler te gebruiken die Maxthon Mobile u aanbied. Of de VXG media/videoplayer uit de PlayStore.

     

    Zonder problemen naar de RO luisteren? Bekijk dan hier onze volledige handleiding. 

  • Ik kan met mijn PC/laptop geen uitzendingen beluisteren

    Mogelijk is de Flash Player aan een update toe, wij adviseren u deze te updaten.

     

    U kunt dit vinden via onderstaande link:

     

    http://get.adobe.com/nl/flashplayer/otherversions/

     

    Let op dat u de versie kiest die past bij de internetbrowser die u gebruikt. (Voor Internet Explorer heeft u een andere versie nodig dan voor de andere internetbrowsers)

     

    Zonder problemen naar de RO luisteren? Bekijk dan hier onze volledige handleiding. 

  • Bij de update van de Flash player krijg ik "Process not elevated" te zien. Wat nu?

    U werkt op een account met beperkte rechten. Hierop kunt u geen update installeren tenzij u daar de rechten voor krijgt.

     

    Vraag uw systeembeheerder om een update van uw Flash player.

     

    Is de computer en het thuisnetwerk van u?

     

    Log in als administrator en pas uw rechten aan of vraag iemand in uw omgeving die handig is met computers.

     

    Zonder problemen naar de RO luisteren? Bekijk dan hier onze volledige handleiding. 

  • Hoe kan ik een gemiste uitzending opzoeken in het radio archief?

    Klik op het radio-icoontje in de menubalk, dan ziet u een overzicht van alle radio-uitzendingen en dan ziet u van dit programma alle uitgezonden uitzendingen.

  • Kan ik de muziek van de RO ook (voor eigen gebruik) downloaden?

    Nee, de muziek die de RO dagelijks uitzendt kan niet gedownload worden, overeenkomstig de afspraken die de RO met muziekuitgevers, musici en overheidsinstanties heeft. U kunt altijd de programma’s van de RO terugluisteren uit ons media-archief.

  • Ik wil reageren op een programma

    Bij iedere programmapagina staat onderaan een icoontje van een envelopje. Als u op dit icoontje klik kan u reageren op een programma dat u beluisterd heeft. De redactie of presentator achter het programma hoopt u een reactie te kunnen geven op uw vraag, opmerking en/of suggestie.

  • Error loading player: No playable sources found

    Wanneer deze melding verschijnt in het scherm van de Player betekent dit dat er geen Flash Player op uw systeem is geinstalleerd of dat de Flash Player uitgeschakeld is.

    Om de Flash Player te downlaoden kunt u HIER klikken

    Klik op deze website rechts op "Nu installeren" en volg de aanwijzingen op uw beeldscherm. Indien er aangegeven wordt dat de Flash Player al is geinstalleerd op uw systeem is hij uitgeschakeld binnen uw Browser. Volg dan de volgende stappen om de Player weer aan te zetten. Hierbij gaan we ervan uit dat u Google Chrome gebuikt.

    Stap 1
    Open Google Chrome en tik in de adressenbalk het volgende in : chrome://settings/content

    Stap 2
    Zoek in het scherm wat volgt naar Flash Toestaan dan sites Flash uitvoeren

    Start na deze stappen de Browser opnieuw op en probeer nu nogmaals onze player op te starten.

     

    Zonder problemen naar de RO luisteren? Bekijk dan hier onze volledige handleiding. 

Video

  • Ik krijg de melding 'Please update your Flash plugin'

    De Flash Player op uw computer is aan een update toe, u kunt de Flash Player updaten via onderstaande link:

     

    http://get.adobe.com/nl/flashplayer/otherversions/

  • Ik kan met mijn iPad/iPhone geen uitzendingen bekijken

    Onze player op de website werkt met de nieuwste updates, daarom adviseren wij u om updates van uw iPad/iPhone altijd te installeren. Om de uitzendingen te bekijken/beluisteren heeft u de laatste versie van de Adobe Flash Player nodig.

  • Ik kan met mijn Androidtoestel geen uitzendingen bekijken

    Wij adviseren u een andere internetbrowser op uw tablet te installeren. De naam van deze browser is Maxthon Mobile en is te installeren vanuit de PlayStore.

     

    Als u deze browser na installatie aanklikt, en daarmee de website www.reformatorischeomroep.nl  opent, kunt u inloggen.

     

    Als u vervolgens een video uitzending aanklikt, wordt door Android gevraagd waarmee u dit bestand wilt openen. Vervolgens kunt u een van de players aanklikken, en wordt de uitzending afgespeeld.

     

    Mocht u nog geen player op uw Android tablet geïnstalleerd hebben, dan adviseren wij u de speler te gebruiken die Maxthon Mobile u aanbied. Of de VXG media/videoplayer uit de PlayStore.

  • Ik kan met mijn PC/laptop geen uitzendingen bekijken

    Mogelijk is de Flash Player aan een update toe, wij adviseren u deze te updaten.

     

    U kunt dit vinden via onderstaande link:

     

    http://get.adobe.com/nl/flashplayer/otherversions/

     

    Let op dat u de versie kiest die past bij de internetbrowser die u gebruikt. (Voor Internet Explorer heeft u een andere versie nodig dan voor de andere internetbrowsers)

  • Bij de update van de Flash player krijg ik "Process not elevated" te zien. Wat nu?

    U werkt op een account met beperkte rechten. Hierop kunt u geen update installeren tenzij u daar de rechten voor krijgt.

     

    Vraag uw systeembeheerder om een update van uw Flash player.

     

    Is de computer en het thuisnetwerk van u?

     

    Log in als administrator en pas uw rechten aan of vraag iemand in uw omgeving die handig is met computers.

  • Het beeld hapert

    Bij live-uitzendingen gaan onze beelden en het geluid vanaf de locatie naar een centrale server en van daar komt de uitzending naar u toe. De snelheid van de internetverbindingen en de capaciteit van de modems zijn nu belangrijk. Wij beschikken in de regiewagen over uiterst snelle modems en alleen als de regiewagen tussen hoge gebouwen staat kan de snelheid van de wagen naar de server iets vertragen. Daarnaast bent u voor de snelheid afhankelijk van het gebruik van mobiel internet (aantal gebruikers op hetzelfde moment) bij u in de buurt.

     

    Tijdens de uitzendingen is er altijd een medewerker van het RO-team die de uitzending volgt via een gewone pc zoals u die waarschijnlijk ook heeft. Zodra die medewerker haperingen en/of andere storingen constateert, volgt direct contact met de regie en wordt de kwaliteit van het beeld iets teruggebracht, zodat de internetverbinding minder belast wordt. In veel gevallen is hiermee het probleem verholpen.

  • Het beeld hapert nog steeds

    Sluit tijdens het kijken zoveel mogelijk programma's die gebruik maken van internet af, Indien u gebruik maakt van een internetradio, zet deze dan tijdelijk uit. Probeer zo weinig mogelijk met meerdere pc's tegelijk op internet te gaan.

  • Hoe kan ik een gemiste uitzending opzoeken in het video archief?

    Voor video-uitzendingen: Klik op het video-icoontje in de menubalk, dan ziet u een overzicht van alle video-uitzendingen en dan ziet u van dit programma alle uitgezonden uitzendingen.

  • Error loading player: No playable sources found

    Wanneer deze melding verschijnt in het scherm van de Player betekent dit dat er geen Flash Player op uw systeem is geinstalleerd of dat de Flash Player uitgeschakeld is.

    Om de Flash Player te downlaoden kunt u HIER klikken

    Klik op deze website rechts op "Nu installeren" en volg de aanwijzingen op uw beeldscherm. Indien er aangegeven wordt dat de Flash Player al is geinstalleerd op uw systeem is hij uitgeschakeld binnen uw Browser. Volg dan de volgende stappen om de Player weer aan te zetten. Hierbij gaan we ervan uit dat u Google Chrome gebuikt.

    Stap 1
    Open Google Chrome en tik in de adressenbalk het volgende in : chrome://settings/content

    Stap 2
    Zoek in het scherm wat volgt naar Flash Toestaan dan sites Flash uitvoeren

    Start na deze stappen de Browser opnieuw op en probeer nu nogmaals onze player op te starten.

Muziek

  • Welk lied hoorde ik net op de Reformatorische Omroep?

    Op de homepagina ziet u de grote groene playknop. Rechts van deze knop ziet u de link ‘Playlist’. Als u hierop klikt krijgt u een overzicht van de nummers die er die dag afgespeeld zijn.

  • Welke genres muziek zendt de RO uit?

    Het repertoire van de RO is erg divers. Van mannenkoren tot muzikale opnames. En van psalmen op hele noten tot psalmen die ritmisch gespeeld of gezongen worden. Op zondag worden er voornamelijk psalmen gezongen. Met het diverse aanbod probeert de RO iedere luisteraar in zijn of haar behoefte te voorzien. Dit betekent dat niet ieder nummer door elke luisteraar gewaardeerd zal worden.

  • Waarom worden liederen onderbroken door het nieuwsbulletin?

    Aan het einde van het uur komt het in de non-stop muziek programmering regelmatig voor dat een lied halverwege wordt onderbroken voor het nieuwsbulletin. Kan dat niet anders?

     

    Nee, helaas niet. Het nieuwsbulletin is een hard gegeven in de radiosoftware. Ergens tussen 2 minuten vóór en 3 minuten over het hele uur móet het nieuwsbulletin starten. In het geval dat om 3 minuten vóór het hele uur een lied in start dat langer duurt dan 6 minuten, dan wordt het dus om 3 minuten over het hele uur abrupt onderbroken. De software kent geen ontsnappingsclausules als 'afspelen tot het lied is afgelopen' of 'het laatste lied voor het nieuws is instrumentaal'. Door de starttijd van het nieuwsbulletin een 'rek' te geven van de genoemde 5 minuten, zal het probleem gelukkig niet heel vaak meer voorkomen.

Donateurs

  • Waarom steun ik de RO?

    Nu de Publieke Omroep heeft besloten het christelijk geluid tot een minimum te beperken, wordt het vertrouwde geluid meer en meer naar de achtergrond gedrukt. De RO kan echter wel 24 uur per dag positief christelijke programma's maken, omdat we een zelfstandige omroep zijn die niet onder de regels van de NPO valt. Keerzijde is dat wij onszelf financieel geheel moeten bedruipen. Radio en video maken kost heel veel geld. Maar als ú dat wilt, dan breiden wij steeds verder uit. Geef u op als donateur of vriend van de RO.

     

    Als donateur betaalt u € 34 per jaar. Met dit geld maakt u christelijke radio en video via internet mede mogelijk! Daarmee draagt u niet alleen de RO maar ook een blijvend christelijk geluid in Nederland een warm hart toe. Mogen wij ook op u rekenen? Klik dan hier. 

  • Welke manieren zijn er om de RO te steunen?

    U kunt voor € 34 per jaar donateur worden van de RO. Daarnaast is het ook mogelijk om een eenmalige gift naar de RO over te maken. Het is eventueel ook mogelijk om in uw gemeente, op uw vereniging, bijeenkomst of concert te collecteren of actie te voeren voor de RO. Informeer voor nog meer mogelijkheden via info@reformatorischeomroep.nl

  • Wat wordt er met mijn financiële bijdrage gedaan?

    Bent u benieuwd waar uw donateurschap of geschonken geld in geïnvesteerd wordt? Via deze link krijgt u een inzage van het jaarverslag van de RO.

  • Ik weet mijn donateurnummer niet meer.

    Klik in het inlogscherm op: 'Inloggegevens vergeten?', u ontvangt dan een e-mail met uw donateurnummer.

  • Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

    Log in op de website, en klik bij uw naam rechtsboven op 'Gegevens wijzigen'. Wijzig uw gegevens en klik vervolgens op 'Opslaan'.

  • Kan ik ook voor bijvoorbeeld één maand donateur worden?

    Nee dat kan niet. Als u besluit donateur te worden geldt dat voor een minimumperiode van één jaar. Klik hier om u gelijk aan te melden. 

  • Hoe meld ik mij af als donateur?

    Wij zouden het jammer vinden als u zich afmeldt als donateur. Mocht u toch besluiten zich af te melden als donateur dan kunt u dit doen door een e-mail te sturen aan info@reformatorischeomroep.nl 

Hoe kan ik met mijn Sonos MP3 speler naar de RO luisteren? U kunt het volgende adres gebruiken voor uw Sonos mp3 speler. http://media01.streampartner.nl:8003/live

- Advertentie -